78-400 Szczecinek
ul. Warcisława IV 16, pok. -104
tel./fax 94 372 43 61 całodobowo telefoniczny automat zgłoszeniowy
|
e-mail: wzk@powiat.szczecinek.pl
Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego zostało stworzone na podstawie art. 18 ustawy o zarządzaniu kryzysowym z dnia 26 kwietnia 2007. Centrum zapewnia przepływ informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego oraz wykonuje zadania:
- Pełni całodobowy dyżur w celu przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego;
- Współdziała z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej;
- Sprawuje nadzór nad funkcjonowaniem systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania ludności;
- Współpracuje z podmiotami realizującymi monitoring środowiska;
- Współpracuje z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne;
- Dokumentuje działania prowadzone przez centrum;
- Realizuje zadania stałego dyżuru na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa.
Na podstawie art. 17 ust. 4 w/w ustawy starosta wykonuje zadania zarządzania kryzysowego przy pomocy powiatowego zespołu zarządzania kryzysowego. Zespół zbiera się w celu:
- Oceny występujących i potencjalnych zagrożeń mogących mieć wpływ na bezpieczeństwo publiczne i prognozowanie tych zagrożeń;
- Przygotowanie propozycji działań i przedstawienie staroście wniosków dotyczących wykonania, zmiany lub zaniechania działań ujętych w powiatowym planie zarządzania kryzysowego;
- Przekazywanie do wiadomości publicznej informacji związanych z zagrożeniami;
- Opiniowanie powiatowego planu zarządzania kryzysowego.
> Aktualności
> Ewakuacja budynków
> Reagowanie kryzysowe
> Sprawozdania służb, inspekcji i straży
> Sprawy obronne
> Akty prawne
> Linki