Remont drogi w Grzmiącej
Jak już wcześniej informowaliśmy kolejny odcinek drogi powiatowej zarządzanej przez Powiatowy Zarząd Dróg w Szczecinku zostanie wyremontowany. Tym razem blisko kilometrowy (946,59 m) odcinek drogi w miejscowości Grzmiąca. Dziś w siedzibie Starostwa Powiatowego w Szczecinku podpisana została umowa z wykonawcą, firmą Pol-Dróg Drawsko Pomorskie S.A.
W imieniu Powiatu Szczecineckiego umowę podpisali - Robert Fabisiak Wicestarosta Szczecinecki i Krzysztof Zając Członek Zarządu Powiatu Szczecineckiego przy kontrasygnacie Ewy Mikłasz Skarbnika Powiatu Szczecineckiego. Natomiast ze strony wykonawcy umowę podpisał Przemysław Kowalczyk. Przy podpisaniu umowy obecni byli także Patryk Makowski Wójt Gminy Grzmiąca oraz Aleksandra Cygan Radna Rady Gminy Grzmiąca. To właśnie z inicjatywy i przy szczególnym zaangażowaniu radnej oraz pozostałych radnych klubu Porozumienie Samorządowe Powiatu Szczecineckiego w Radzie Gminy Grzmiąca, tak niezbędny remont drogi powiatowej wraz z przebudową obiektu inżynierskiego na rzece Radusza, jest możliwy do realizacji.
Przedsięwzięcie o wartości w wysokości 1.288.261,25 zł uzyskało aż 50% dofinansowanie z Ministerstwa Infrastruktury z rezerwy subwencji ogólnej na 2020 r.
Projekt pn. „Przebudowa drogi powiatowej nr 1258Z – odcinek od przejazdu kolejowego w miejscowości Grzmiąca wraz z przebudową obiektu inżynierskiego nr JNI01007233” przewiduje wymianę płyty, zwiększenie nośności istniejącego mostu (B tj. 40t wg PN-85/S-100300 za pomocą taśm węglowych oraz tkanin węglowych oraz wykonanie wyposażenia obiektu zgodnego z obowiązującymi warunkami technicznym. Po obu stronach obiektu zaprojektowano barieroporęcze H2/W1/B zgodne z PN -EN 1317.
Droga powiatowa nr 1258Z poszerzona zostanie do 6 m a w miejscach łuków wprowadzone zostaną miejscowe poszerzenia jezdni do szerokości 6,3 i 6,4 m. Koniec projektowanego odcinka zakłada dowiązanie się do istniejącej nawierzchni przed terenem kolejowym oraz jej zwężenie do szerokości 4,6 m. W ramach przebudowy zostaną odtworzone i wyremontowane rowy przydrożne, odtworzone pobocza o szerokości 1,0 m jako pobocza a gruntowe oraz wycięte drzewa kolidujące z układem drogowym.
Na odcinkach przed mostem tj. od km 1+640,00 do przebudowywanego mostu oraz od mostu do km 1+750,00 i od km 2+100,00 do końca trasy zostanie całkowicie rozebrana nawierzchnia oraz wykonana nowa konstrukcja nawierzchni.
W miejscu zjazdu w km 1+715,65 zostanie wykonany przepust o długości 10 m z rur z tworzywa sztucznego, karbowanych o średnicy Ø400 cm. Po zakończonych robotach budowlanych zostanie wykonane oznakowanie pionowe i poziome zgodnie z zatwierdzonym projektem organizacji ruchu. Tereny zieleni w pasie drogowym w tym skarpy rowów zostaną po splantowaniu obsiane nasionami traw.
Koniec prac uzgodniono na koniec listopada tego roku.